Sunday, December 30, 2012

Last entry 2012~HIJRAH AKU

Asslalammualaikum WBT

Kita sudah berada di penghujung tahun. Dah lali hiburan mlm tahun baru, bunga api, nyanyian dan tarian, coupling lelaki dan perempuan, brseronok dan hilai ketawa dll... sekarang kita sudah sedar... delete semua kesilapan kita yg lalu... dulu kita lalai...kita muda... sekarang usia sudah menginjak tua... tak kan lama untuk kita berada di dunia.

Ayuh teman2,...mulakan cara hidup islam, Islam lagi cantik dan indah untuk kita hayati... malam tahun yg baru kita banyak2 panjatkan kesyukuran pada Allah.. bertaubat berzikir memuji Allah... Terima kasih Allah kerana memberikan tahun baru dan hari baru yg lebih bermakna... Kalau kita masih sama dan tidak mahu berubah kita akan jadi insan yg rugi

Sepanjang tahun ini, pengalaman hidup lebih mematangkan aku.. Moga Allah tanamkan perasaan takut aku kepadaMu, mudahkan bagi kami utk menangis kepadaMu & kami menyesal atas dosa-dosa kami yg telah lalu. 

Teman..........Kite buat baik, bkn krn kite sudah menjadi org yg baik. Tetapi itulah usaha kite utk menjadi org yg baik...Mari kita berubah dan berhijrah...Hijrahlah yg membezakan antara kebenaran dan kebatilan. Maka jadikanlah ia asas permulaan.Moga kita sedar Hari yg paling baik adalah saat kita pergi meninggalkan dunia dan kembali kpd Allah dlm keadaan beriman kpdNya .

Apa yg kita mahukan sekarang ialah kebaikan... bila kite tak boleh ditegur, itu namanya EGO. Bila kite rasa diri kite bagus n pandang rendah pd org lain, itu TAKBUR. moga kita dijauhkan dari sifat2 ini,Mulai tahun baru ini aku berazam untuk tidak post sesuatu yg tidak bermanfaat di dlm FB dan blog aku... ingat aku! Hanya post kata2 yg bermanfaat sahaja dan aku mahu perbetulkan niat aku berfB dab berBlog. Dan insyaallah aku juga berazam untuk delete semua gambar2 yg tidak sempurna menutup aurat ku di FB..serta aku mahu delete semua gambar2 yg ada saudaraku yg tidak menutup aurat agar dosa2 mereka tidak berterusan apabila kita mati nanti.

Buat teman2/sahabatku diluar sana aku mohon sekiranya ada gambarku yg tidak sempurna menutup auratku,aku mohon dan meminta tolong agar di delete sahaja gambarku.. aku tidak mahu dosa2 ku berterusan di alam maya ini sehingga saat aku bertemu Allah...

Untuk post2 di blog dan FB aku yg ada mengandungi unsur ejekan dan hinaan kepada hamba Allah itu juga akan aku delete dalam masa terdekat ini... dan aku memohon ampun atas segala sindiran kepada hamba Allah yg aku maksudkan.. Moga Allah memberi kekuatan kepada aku untuk istiqamah melakukan kebaikan di dunia ini...hidup ini terlalu singkat, balasan kepada sekecil2 kebaikan & kejahatan pasti Allah akan membalasnya kerana Dia bersifat Adil.

Kepada guru2, para astazziiyah,para ilmuwan agama dan pendakwah di FB (termasuk suami ku Helan Hj Awang ,sahabat2 ,jiran2 yg rapat atau tidak)dan kepada page2 dakwah dan page motivasi aku mengucapkan jutaan terima kasih yg tidak terhingga...kerana mereka berterusan memberi panduan dan memberi peringatan,menyebar ilmu agama sehingga aku sedar betapa kurang dan jahil nya aku... menyedarkan aku yg telah lalai dan tahu tanggungjawab sebagai seorang muslimah dan khalifah di muka bumi Allah..
Tidak lupa juga aku memohon dihalal kan segala copy paste,gambar2,link2 dan semua status yg telah aku post dan share di FB dan blog aku



Budi baik kalian moga 2 Allah akan memberi ganjaran syurga...Insyaallah.

 
























Semoga kita bertemu kembali di lembaran dakwah

No comments:

Post a Comment