Sunday, June 12, 2011

Yg selalu mama teringin....emmmm



Menda simple yg mama suka order tp tak penah nak cuba buat..sbb B kurang suka kuey teow,tahu bakar pun selama mama kawin tak penah pulak dengo b teringin,sejak kawin bnyk juga ma jadi tak makan atau tak minat sbb ikut hubby..Bila B tak gemar,ma pun mcm terikut..hehehe,ntah ape2..B ckp jgn ikut B,..mama ngan B memang berbeza citarasa,jarang kita berdua suka menda yang sama,kalau tgk TV B suka cerita fantasy..ngarut2,(ni tgh layan cerita Avatar...heh...tak gheti la mama B tgk citer cam gitu)..mama suka program realiti,,..B langsung tak bole masuk..mama suka tgk jaguh kampung,mentor ada juga ngendap2..(tak bole lah birah sgt nak ngadap aje..siapa juara pun mama tak tau)...program hiburan mama tak suka sgt sekarang ni,ntah sejak bila mama jadi tak suka hiburan sgt,..mama rasa hidup mama perlukan pengisian..jiwa mama perlu sesuatu yg mendekatkan diri dgn yang maha esa.

Dah brp lama mama tak ingat mama yg mama sibuk ..tumpuan hanya pada keluarga,mama anggap hidup ni satu ibadah..jalan2 pun satu ibadah(selalu mama ingatkan pada anak2..ingat bila2 masa kita dijemput Allah )baru minggu lepas jiran meninggal dalam tidur...cepat Allah ambil org2 yg baik2 seperti dia..dan mama selalu teringat arwah siti yang meninggal dunia di hari lahir mama tahun lepas...btl2 mama rasa kehilangan..mama rindukan arwah,rindukan senyuman,nasihat dari arwah..siti selalu berbaik sangka dgn siapa aje..pergi nya siti dgn senyuman seakan siti masih hidup)Alfatihah untuk nya...berbahagia lah di syurga yg pasti Insyaallah.....

Tak ada rezeki mama nak menyusukan baby arwah Aida yang baru berumur 2 bulan..tak ape lah..mungkin ada hikmah nya yg Allah lebih mengetahui,Ya Allah kau berikan kekuatan pada keluarga nya,anak2 yg di tinggalkan...Aku akan menyusul pasti!~

1 comment:

  1. suke kue teow gak...lbey2 lagi yg ade kerang...yummy...=)

    ReplyDelete