Sunday, December 11, 2011

Ombak rindu & Air mata taubat..........

"Setitis air mata yang tumpah kerana mengingati dosa-dosa yang kita lakukan adalah lebih baik dan mahal harganya berbanding dengan curahan airi mata yang ditumpahkan kerana manusia yang kadangkala ia tidak memberi manfaat apa-apa. Perbanyakkanlah menangisi akan kesalahan dan dosa-dosa yang kita lakukan di dunia ini supaya setiap titisan air mata yang dialirkan bisa menjadi penyelamat dan saksi kita dari menjadi bakaran api neraka di akhirat kelak"

Sabda baginda Rasulullah saw tercinta:

“Dua mata yang tidak akan disentuh oleh api neraka (antaranya): Mata yang menangis kerana takut kepada Allah s.w.t…”

>>(hadith riwayat Imam At-Tirmizi)<< Berapa ramai manusia yang ingin menangis dalam taubatnya namun tidak mampu. Jelaslah bahawa, tangisan itu anugerah. Hanya yang terpilih sahaja, akan menangis dalam taubatnya. Siapa yang memilih kalau bukan Allah yang Maha Memilih? Posted by sahabat FB mama...





Peringatan di atas untuk diri mama sendiri...kalau jadi panduan untuk sahabat2 blogger alhamdulilah..moga kita semua sentiasa di rahmati Allah.sekarang mama suka dgn FB..bila bukak wall sentiasa aje sahabat2 mama memberikan status yg bermanfaat... sgt terharu ada yg nampak nya melakukan perubahan ...dari tidak bertudung nampak nya dah ada yg bertudung..dari yg berkata yg sia2 nampak nya skrg selalu statusnya dah post something yg bermakna...disamping dpt berniaga...dpt jadikan panduan hidup kita seharian..hubby pun bukak FB mama senang hati..tak ada yg menyakitkan mata,yg sia2..





Round coklat and praline love pink tu order dari atuk yah untuk wedding anak pak Itam,mama harap atuk dan keluarga gembira dgn hasil nya..2 bulan atuk tempah untuk cucu kesayangan nya..alhamdulilah mama dpt buatkan.. harga nya sekotak RM30.
Praline choc corak music tu sebiji harganya RM1.50..dalam nya ada hazel nut paste...sedappp giler...kata anak2 mcm kinder bueno rasanya...ya btl la syg...TQ anak2 mama.

No comments:

Post a Comment