Thursday, November 10, 2011

Permudahkan Hafalan ku Ya Allah~


SURAH AL-MULK(surah yang ke-67-mengandungi 30 ayat)

Daripada Ibnu Abbas r.a berkata:

“Bacalah surah al-Mulk dan ajarkanlah kepada ahli keluarga kamu dan semua anak kamu dan juga kepada anak-anakmu yang belum baligh di rumahmu dan jiran tetanggamu, sesungguhnya yang menyelamatkan dan berdebat di hari kiamat di hadapan Allah swt memohon ampun kepada pembacanya supaya Allah swt menyelamatkan dia daripada api neraka dan pembacanya juga selamat dari siksaan kubur!”

Dan Nabi saw bersabda:

“saya suka kalau surah ini ada dalam hati tiap insan dari umatku”.


Ya Allah, rahmatilah aku dengan Al-Quran yang mulia, jadikanlah ia bagiku pemimpin dan cahaya petunjuk. Ya Allah, ingatkanlah apa yang telah aku lupa dan ajarkan kepadaku apa yang tidak aku ketahui darinya, anugerahkanlah padaku kesempatan membacanya pada sebagian malam dan siang, jadikanlah ia keterangan kuat bagiku, Ya Allah cukupkan rezeki padaku, berkatila rezeki itu dan gantikan semua yg hilang dariku dengan yang lebih baik lagi. Ya Allah sukakan diriku pd IMAN dan hiasi hatiku dengan IMAN itu. Jauhkan padaku keburukan KUFUR, FASIQ dan MAKSIAT. Ya Allah mudahkan aku untuk selalu berjalan mencari REDHAMU dgn BANYAK BELAJAR AGAMA, MUDAHKAN TANGANKU UTK SELALU BER ZAKAT, SEDEQAH, INFAK dan AMAL JARIYAH LAIINYA, agar MENGALIR PAHALANYA KETIKA AKU SUDAH di ALAM KUBUR KELAK. JADIKAN DIRIKU ORG YG BAKTI KPD ORANG TUA KRN BAKTI KPD MEREKA MEMBUAT KAU Redha PADAKU . HIDUPKAN HATIKU AGAR SELALU BISA MENERIMA HIDAYAH & PETUNJUKMU

No comments:

Post a Comment